Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Captain America - The Return Of The First Avenger

Kategori: Film Recensioner

Efter de dramatiska händelserna i New York lever Steve Rogers alias Captain America ett lugnt liv i Washington D.C. och försöker anpassa sig till den moderna världen. Men när han plötsligt måste slåss mot professionella lönnmördare som är sända för att tysta honom, kommer han tillsammans med Black Widow en ondskefull plan på spåren. I sin kamp finner de en ny allierad i The Falcon, men också en oväntad och fruktansvärd fiende: The Winter Soldier.
 
Jag gillade inte riktigt första Captain America filmen vilket gjorde att jag inte var direkt sugen på en uppföljare men när jag såg trailern så blev jag mer intresserad och det blev sen ett biobesök. Trailern visade mycket action vilket alla trailers gör men jag tyckte filmen hade en bra mix av action och lugna partier. Det finns dock en grej jag störde mig på och det var att de flygande hangarfartygen som Captain America ska slå ut är riktigt osårbara överallt förutom det ömtåligaste som täcks av glas mycket märkligt designval kan man tycka. The Winter Soldier som blir Captain Americas nemesis är bra mycket bättre än Red Skull som nemesis i första filmen. Ironman filmerna är ju en klass för sig när det gäller Avengersfilmer men denna film är helt klart sevärd om man gillar Avengers filmerna.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: