Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

The Hunger Games 2 : Catching Fire

Kategori: Film Recensioner

Katniss trodde att en vinst i Hungerspelen var lika med framgång, lycka och berömmelse, men istället skulle det bara leda till fruktan. Huvudstaden är inte nöjd med henne. Hennes prestationer på arenan har gjutit mod i rebellstyrkorna - och i takt med att upproret växer sig starkare, ökar också riskerna för Katniss och de hon älskar - inklusive Gale och Peeta som slåss om hennes gunst. Varje val hon gör får ödesdigra konsekvenser. Och det är då huvudstaden blottar sin slutgiltiga fälla.
 
Första Hunger Games filmen såg jag på bio och blev rätt så besviken. Jag tyckte mer det var en sämre version av Battle Royale utan blod. Så mina förväntingar på denna filmen var inte särskilt höga. Men jag ville ändå se den eftersom man har hört att den ska vara bra. Så när jag och Åsa tog oss tiden att se den så var jag ändå lite pepp. Men tyvärr så fick jag samma känsla av denna som av första. Segt tempo och oinressanta karaktärer. Jag höll på att somna flera gånger under filmen vilket kanske gjorde att jag tyckte den var sämre. Men hade det varit en intressant film så hade jag inte somnat. Jag kommer se den avslutande delen också men jag hoppas verkligen att den förändras radikalt.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: