Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

22 Jump Street

Kategori: Film Recensioner

Efter att ha tagit sig igenom high school (två ganger), står poliserna Schmidt och Jenko inför stora förändringar när de beger sig undercover på ett lokalt college. Men när Jenko möter en tvillingsjäl i skollaget, och Schmidt infiltrerar den bohemiska konstscenen, börjar de båda snart ifrågasätta sitt partnerskap. Nu måste de inte bara lösa fallet, utan även fundera över ut om de ska kunna behålla en mogen relation.
Om dessa två övermogna pojkar bara lyckas ta steget från studentliv till vuxenliv, kanske college kan visa sig vara det bästa som hänt dem.
 
Första 21 Jump Street som kom 2012 gillade jag sådär mycket men ska ge den en andra chans någondag då jag gillade 22 Jump Street rätt mycket ändå. Mina förväntningar var inte de högsta men jag tänkte att det att den kunde ge några goda skratt och det gjorde den. Mycket referenshumor och slapstick humor som jag gillar. Filmens handling är inget att hörra för direkt men vad kan man begära av en simpel action komedi. Sevärd film men kanske inte biovärd om man vill ha något mer än några skratt och lam action. Men i slutändan så får det bli en stark 7:a i betyg.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: