Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Nu var det ett tag sen igen!

Kategori:

Ja nu var det ett tag sen ja skrev lite blogg. Vad har man haft för sej sen senast. Rätt mycket faktist. I Fredags så slutade jag på Vägvalet så nu är jag "ledig" tills jag får ett jobb lr börjar en annan aktivitet. I Måndags så hälsade jag & Åsa på i Mors och Freddies stuga på Kinnekulle och det ångrar jag verkligen inte. Vid stugan så sköt vi med Luftgevär, Spelade kort, promenerade,solade och spelade kubb. Allt i solen. Det var så skönt att få vara ute i solen när det var så grymt fint väder.

Tisdagen spenderade vi på en strand strax utanför lidköping. Det var verkligen svinkallt i vattnet. T.om kalllar än vad det var i Arvika. Men det var väldigt skönt att svalka av sej. Efter badet så åkte vi in till Lidköping där jag och Åsa blev lämnade för att gå på stan. Dock så hittade vi inget. Vi satte oss vid vattnet och drack dricka och åt lite glass. Sen kom bussen och tog oss till Skövde. Där vi gick skilda vägar =(

På onsdagen så skulle  jag och Patrik ta en Roadtrip till Smögen. Men vi körde lite fel så vi tog en omväg till Lysekil. Där regnade det nästan hela tiden fast när det väl höll upp så var det verkligen varmt i luften. Efter 50min så gick vi till bilen för att åka vidare till Smögen. Jag sa till Patrik att jag önskade att himlen skulle spricka upp och ge oss sol när vi kom fram och det var precis det som hände. När vi kom in till smögenbryggan så var solen framme och det blev riktigt hett. Vi gick där ett tag och strosade bland butikerna och tog oss lite lunch. Påväg till Smögen så såg vi skyltar om Nordens Ark som vi blev lite sugna på så efter Smögen så tog vi en tripp till Nordens ark. Det var helt underbart att gå där och kolla på alla djur. Efter 1h 30min så hade vi gott runt allt. Vi fick se både mindre Pandor, leoparder, Gäss, Fåglar, ugglor, Tiger, Lodjur, Vildkatter, Getter och manvargar mm. Tyvärr så fick vi inte se några gråvargar.

Väl hemma kvart över 9 så träffade jag Åsa som jag saknat sen vi gick skilda vägar på tisdagen. Jag var 45 min sen mot vad jag hade sagt till Åsa så hon var lite besviken men väldigt glad se mej. Sen låg vi i soffan och kollade på Afv och So you think you can Dance!

image102

Lysekil

image103

Smögenbryggan

image104

Klippor på Smögen

image105

Mindre Panda på Nordens Park

image106

Amurleopard

image107

Snöleopard

Fler bilder från dagarna finns på Min bilddagbok

Kommentarer

  • Linda Sirestam säger:

    tja, grattis till att Vägvalet är slut. Lycka till med jobbsökningar. Tidningsutdelade kan du ju alltid göra, det ger ganska bra lön i alla fall. Kolla in Laakso.nu för att se bra videor och bra musik. Jag har börjat älska den där sidan :)

    2007-08-11 | 14:54:35

Kommentera inlägget här: