Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Ratatouille & Ichi the Killer

Kategori: Film Recensioner

Ratatouille

Igår kollade jag och Åsa på Ratatouille och den var mycket bättre än vad jag trodde. Jag tycker pixars filmer har hållit ganska låg standard efter Hitta Nemo. Superhjältar t.ex den sög ju hårt som bara den. Bilar var bättre men den var alldeles för lång för att engagera mej hela filmen. När filmen borde varit slut efter 1timma och 30min så var det ytterligare 30min, alldeles för långt. Men nu tillbaka till Ratatouille. Den är väldigt välgjord och mycket rolig och man kommer på sej själv att man små ler i typ hela filmen.

Filmen handlar om en råtta som heter Remy, Han har extra bra lukt och smak sinne mot alla andra råttor och älskar att äta god mat. En dag träffar han på Linguini som är städare i Gusteaus Restaurang. De blir kompisar och Remy hjäper Linguini att laga mat eftersom han inte alls är bra på att laga. Jag rekomenderar verkligen denna filmen till alla som gillar animerade filmer. Bästa Pixar filmen på flera år.

Betyg 4 av 5
image244
Ichi the Killer

Denna asiatiska film såg jag klart imorse efter Åsa gått till jobbet och det tog mej 3 dagar att se den. Då kan man ju tro att den är helt värdelös men det var den inte. Dock så är den lite konstig och annorlunda.
Filmen handlar om en kille som heter Ichi som blir uppmuntrad till att mörda onda människor som t.ex gängmedlemmar. Det var väldigt mycket blod i filmen och många tortyr scener. Den elakaste tortyren är när ett gäng hänger upp en man i köttkrokar så att han hänger vägrätt med hela kroppen. När han vaknar upp så trycker en kille in vassa pinnar genom kinderna på honom. Senare tar han kokande olja som han häller över hela kroppen så att den friteras. hela ryggen blir friterad och halv ansiktet. Tycker man om onödigt våld och asiatiska filmer så kan ja rekomedera denna.

betyg 3 av 5
image245

Kommentarer

  • Linda säger:

    Jag har också sett den översta filmen. Den var söt och välgjort.

    2007-12-04 | 13:47:29
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga
  • Niklas säger:

    Javisst är den =) Mysig film, råttan är så söt när han springer omkring

    2007-12-04 | 14:49:12
    Bloggadress: http://darkoo.blogg.se
  • Linda säger:

    ja, din egen råtta Itchy kanske skulle uppskatta filmen också haha

    2007-12-05 | 14:53:34
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: