Half Life 2 - Episode Two Recension

Kategori: Spel Recensioner

Nu har jag klarat av Episode Two och det var så underbar att man redan nu längtar tillbaka till White Forrest som spelet utspelar sej i. I Episode one så var man väldigt mycket inomhus bland stela sterila väggar men i Episode Two så är man största delen utomhus vilket är riktigt skoj. Man hittar en sleten amerikanare och åker runt med Alyx på stigar i skogen och ibland så hittar man hus som man måste in i och göra något speciellt. Ett spelmoment som jag minns med glädje i Episode Two är när man kommer till ett stort hus och helt plötligt så blir man attackerad av massa Combines och deras Hunters. Alla fönster pulveriseras medans man skjuter åt alla håll för att överleva. I källaren kan man få lite ro men så fort man går upp till ytan så fortsätter kriget och det ser ut att aldrig dö ut. Combines och Hunters tränger in i huset och man kan bara hoppas på att ammunitionen räcker. Spelet går ut på att Gordon och Alyx ska försöka stänga ner en portal(ses på bilden nedan) och så försöker de undvika City 17 så de beger sej ut i skogen med sin bil(bild nedan).
image403image404
Grafiskt så har det hänt en del från Episode One men inget märkvärdigt. Det är riktigt snyggt och mycket väldesignat. Ljudmässigt så finns det en del ljud som kan vara väldigt jobbiga eftersom de är så höga som t.ex. larm. En sak som är riktigt häftigt men onödigt är att man kan spela igenom alla spel på orange box med kommentatorer som berättar hur de tänkte med spelet. Jag tror aldrig jag kommer göra det men det är roligt att alternativet finns.

Betyg

Grafik 9 av 10
Ljud 8 av 10