Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

The day the earth stood still

Kategori: Allmänt

Igår gick jag och Åsa på bio och vi såg ovanstående film. Den handlar om att en enorm "kula" kommer ner till jorden och självklart landar den i USA. Ut från kulan kommer en alien som skjuts ner av människorna men som också räddas av människorna. Alien som kom från kulan kom till jorden för att rädda den från människorna eftersom människorna förstör den mer och mer hela tiden.

Filmen är en remake från 1951 men det coola är att den passar så himla bra in i vårat samhälle nu när vi står inför den ena naturkatastrofen efter den andra. Ibland skulle jag vilja att det hända något som i filmen så att alla kunde fatta att vi inte kan hålla på att förstöra den ända jorden som finns. Jag såg en bit ut dokumentären the Garbage island och den visar hur skräp det finns i haven. Det finns sopberg i stilla havet som är lika stort som 2 gånger USA:s yta vilket inte säger lite. Jag är inte världens miljö vänligaste människa men jag ska bli mycket bättre det måste alla bli.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: