Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Speltestarens dag

Kategori: Tvspel

Idag har jag testat massa olika demoversioner av spel på min xbox. Jag började med Gin Rummy men det fattade jag inget av så då stängde jag av. Orka med vissa kortspel ibland liksom. Andra spelet jag testade var  Pirates Vs Ninjas Dodgeball 
och det var inget bra spel det heller. Man valde ett lag och sen sprang man runt och försökte kasta boll på motståndarena. BORNING! Veckans sista Xbox Live Arcade spel var lite roligare men inte speciellt mycket och det var ett rymdspel som heter Shred Nebula det gick ut på att man skulle hitta en speciellt grej och under tiden skjuta sönder allt som åkte mot en. Inte så värst skoj. Efter XBLA spelen så var det dags att testa riktiga spel NHL2009, Beijing 2008 och Pure.
Nhl 2009 var inget jättestor skillnad mot föregående år men det fanns en del som var lite nytt och coolt som t.ex att spela som en ända person i laget och sen göra det resten av säsongen. Beijing 2008 som är det officiella OS spelet testade jag med väldigt låga förväntningar och man kan ju säga att de infriades. Dålig grafik, Tråkig presentation. kasst ljud, kass kontroll osv. Jag testade 100m Sprint, Tresteg och Släggkasting och visst det var rätt så okej men alldeles för segt och tråkigt. Hade grafiken inte sett ut som för 8 år sen så kanske det hade blivit lite bättre. Sist men inte minst provade jag spelet Pure. Det är ett Fyrhjulingsspel där det gäller att åka fort och göra massa tricks för att sedan komma först i mål. Detta spelet var en total skillnad mot Beijing 2008 på alla punkter. Snygg grafik, Bra ljud, bra kontroll och snygg presentation. Jag kommer kanske köpa detta spelet när det  kommer ut i reabackarna nån gång

Betyg

Gin Rummy : 1
Pirates Vs Ninjas Dodgeball :  2
Shred Nebula : 2.5
beijing 2008

Nhl 2009 :  3.5
Pure : 4




Kommentarer


Kommentera inlägget här: