Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Triss i förhandstittar

Kategori: Tvspel

Nu har jag testat 2 nya spel till xbox360 och ett till Wii.

Det första jag provade var Spectrobes : Origins till Wii som är ett rollspel som blandningar Pokémon och Final Fantasy. Jag har länge undrat varför inte nintendo har gjort ett 3D äventyr av Pokémon eftersom det skulle vara en självklar inkomstkälla även om Pokémon inte är lika hett längre. Eftersom Nintendo inte tog den chansen så har Genki nu gjort det istället och jag tycker att det är riktigt lyckat.
Man spelar som Rallen och Jeena som landar på en planet och där har Krawl har attackerat allt som finns på planten. Rallen och Jeena är spectrobe masters vilket innebär att de har kontroll över djur som man kan använda i fighterna som kommer. En rolig gimmick i spelet är att man kan spela 2 spelar co-op så då får 2:a playern ta hand om djuren i fighterna och så kan han/hon hjälpa till att hitta mineraler.





Idag så provade jag även på ett demo på Fifa10:s stora konkurrens Pro Evolution Soccer 2010. I demot så kunde man välja ca 6-8 olika lag. Jag valde barcelona eftersom Zlatan är med där. Jag startade matchen och såg att det inte var den snyggaste grafiken jag sett på ett fotbollsspel. Spelet kom igång och jag visste inte vilka knappar som gjorde vad men det lärde jag mig rätt fort. Det var rätt så skön fobollskänsla men det var något som saknades tyvärr. Jag gjorde ett rätt så snyggt mål och då kunde man spola fram och tillbaka i reprisen och byta vilkel vilket var bra. Jag tycker dock att Fifa var mycket fräshare än PES så detta året blir det FIFA som vinner kampen om köparna tror jag.

Provade även ett demo på det kommande Forza Motorsport 3. Det var en ganska liten demo där man fick pröva lite olika bilar och köra 2 varv på en bana. banan gick snabbt och var underhållande i jämnförelse med alla plana banor i Forza 2. Grafikmässigt så tycker jag inte det har hänt så jättemycket förutom att man nu kan ha cockpit vinkel när man kör.
Jag tror detta spelet kommer bli bättre än 2:an på alla punkter och det kommer kunna spelas av nybörjare som såväl hardcore gamers. En av nyheterna med Forza 3 är att om man kör av banan eller krockar så kan man spola tillbaka tiden och göra om kurvan så att man klarar den. En annan nyhet som är bra att välja om man är nybörjare är att bilen saktar ner av sig själv i kurvorna så det ända man behöver göra då är att svänga.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: