Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Fallout : New Vegas

Kategori: Spel Recensioner

I söndags så var det dags för mig att klara av Fallout : New Vegas till 360. Jag hade spelat spelet i cirka 40 timmar innan jag bestämde mig för att göra sista uppdraget. Det finns nästan  för mycket att göra i fallout världen. Oftast så går jag bara runt och letar efter olika ställen vilket alltid är skoj att upptäcka.

New Vegas utspelar sig på västra sidan av USA. I Fallout 3 var man i Washington och härjade. Trots skillnader i teräng så känns det ändå ganska likt. Det är givetvis med sand då man är i Nevada. Man spelar som en kurir som blir anfallen av ett gäng utanför New Vegas. Där blir man rånad och skjuten. Lyckligtvis så klarar man sig och vaknar upp i en liten by kallad Goodsprings. Efter detta så får man göra lite som man själv vill antingen så kanske du hjälper NCR men då kan du bli ovän med t.ex Ceasers Legion. Det finns mycket mer gråzoner i Fallout New Vegas och det är inte alltid lätt att göra alla nöjda.

Grafiskt så ser New Vegas ut som Fallout 3 vilket är väldigt tråkigt eftersom Fallout3 redan såg lite risigt ut. Det finns även en hel del buggar i spelet men det kommer iof uppdateringar då och då. Kontrollen är den samma som i Fallout3 vilket funkar hyggligt bra. Tyvärr så stör jag mig fortfarande på tredjepersons vyn. Varför kan dom inte fixa till den så att det går att spela med den.

En del andra nyheter i New Vegas är att du kan ha med dig två stycken medhjälpare vilket gör att man inte känner sig lika ensam när man går runt i öknen. En annan rolig grej att man kan modifiera sina vapen.

Betyg
Grafik 6 av 10
Kontroll 9 av 10
Ljud 8 av 10
Hållbarhet 9 av 10


Kommentarer


Kommentera inlägget här: