Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live

Kategori: Tvspel

Denna veckan så dök det upp 2 nya spel och oftast när det dyker upp mer än ett så brukar det vara dåliga spel. Men så var alltså inte fallet denna veckan.

Det första jag provade var Risk : Factions för 800 Ms Points. Risk Faction är en variant av det klassiska brädspelet RISK som kom när man var en liten skit. Jag har aldrig spelet RISK i hela mitt liv så det var lite ovant till en början. RISK går ut på att man har delar på en karta och sen ska man kriga mot fienden med hjälp av tärningaför att försöka ta över. Det var rätt skoj men jag tröttnade på att fienden hade sån tur så jag stängde av.

helt okej spel med liknelser av Advance Wars till GameBoy Advance.
Det andra spelet denna Onsdag var Duke Nukem Project Manhattan. Detta spelet kom för många år sedan till PC antagligen för att tjäna lite snabba pengar till redan då krisdrabbade spelföretaget 3d Realms. Project Manhattan är ett sidoscrollat Duke Nukem med skön humor men inte speciellt mycket mer. Hade det kostar 400Ms Points istället för 800 så hade jag nog köpt det bara för att det är skön och slapp action.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: