Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Taking Pelham 123

Kategori: Film Recensioner


Jag har sett filmen The Taking of Pelhem 123 med John Travolta och Denzel Washington i huvudrollerna. Denzel Washington är en av mina favorit skådisar vilket gjorde att mina förväntningar på denna var lite högra än vad de kanske borde varit.

HANDLING

Walter Garber som arbetar på tunnelbanan i New York där han en helt vanlig dag hamnar mitt i ett kidnappningsdrama, då ett tunnelbanetåg kapas. Ryder (John Travolta), den hårdkokta hjärnan bakom kapningen och ledaren för ett gäng på fyra tungt beväpnade gangstrar, hotar att avrätta tågets passagerare om han inte får en stor lösensumma inom en timme. När spänningen växer under hans fötter tar Garber sin stora kunskap om tunnelbanesystemet till hjälp i
kampen att överlista Ryder och rädda gisslan. Men det finns en gåta som
Garber inte lyckas lösa: Om tjuvarna får pengarna – hur ska de lyckas fly därifrån?


Filmen var helt okej även om John Travoltas karaktär är lite väl överdriven i sitt utseende. Jag vill inte berätta slutet men jag blev en aning besviken tyvärr.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: