Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Wolfenstein

Kategori: Spel Recensioner

Igår klarade jag av Wolfenstein till 360 som jag lånade av min vän Patrik. Wolfenstein börjar som ett vanligt andra världskriget spel. Man skjuter nazister och hittar nya vapen. Efter en stund in i spelet så hittar man en medaljong som man ända tiden/styrkan och få en sköld med. När man använder medaljongen så blir bilden grön och man befinner sig inne i en "värld" där man ser fiendernas svagheter bättre och kan hitta lönngångar.

Visst så har Wolfenstein alltid varit lite overkligt men detta tycker jag mer förstör än förgyller spelet. Jag hade faktist mycket hellre skjutit på nazister hela tiden i olika banor. Spelet är faktist rätt så linjärt även om man kan välja vilket uppdrag man vill göra i turordningen. Vissa dörrar på i staden är t.ex inte upplåsta om du inte valt rätt uppdrag.

Fienderna är vanliga nazisoldater men lite längre fram i spelet så kommer större soldater(bilden nedan) och även monster till bossar. Grafiskt så är det inte snyggt men heller inte apfult. Det är lite stelt men en kul effekt är att man kan skjuta av armar från fienderna. Det går även att uppgradera sina vapen vilket är riktigt bra.

Wolfenstein är inget bra spel egentligen men för 98:- som Patrik betala så är det värt det tycker jag om man tycker om att slöskjuta.

Grafik 7 av 10
Ljud 7 av 10
Kontroll 6 av 10
Hållbarhet 6 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: