Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Flykten från...

Kategori: Film Recensioner

I en tid härjad av kriminalitet, har hela Manhattan konverteras till ett fängelse för världens mest brutala förbrytare. Och när USA:s president (Donald Pleasence) kraschlandar i området, är det bara en man som kan få ut honom igen: Snake Plissken (Russell), en beryktad fredlös, tidigare krigshjälte. Mot ett löfte om full benådning, går han ner i den förfallna byn och för ett brinnande krig mot gisslantagarna. Men det är bråttom: efter 24 timmar briserar en bomb placerad inne i Snake Plisskens kropp som gör slut på både uppdraget och hans liv - om han inte lyckas.

Snake! Snake Pliskin Dessa klassiska filmer har jag länge velat se men av någon underlig anledning så har jag aldrig sett dessa filmer innan. Men nu har jag iaf sett dem. Kurt Russel har aldrig varit min favorit men han är helt okej i dessa filmer. Visst är filmerna väldigt B men jag gillar den katastofala stäminingen som är i filmen. Flykten från New York var rätt okej för en actionfilm från 1981.



Året är 2013. Snake Plissken (Russell) kommer till Los Angeles efter att staden drabbas av kraftig jordbävning. Hans uppdrag är att bland ruinerna hitta det vapen som kan förinta världen. Missa inte när Snake surfar längs Wilshire Blvd, spelar basket på Coliseum, störtbombar nöjesparken Happy Kingdom och stöter på en hejdlös blandning av vänner och fiender.

Flykten från LA kom 1996 och liknar Flykten från New York till den milda grad att det skulle kunna vara en sämre kopia. Jag gillar fortfarande att världen har gått under men tyvärr så känns det som sagt som en kopia. För att ha kommit 1996 så är den rätt dåligt gjort om man jämnför med t.ex Terminator 2 som kom flera år innan.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här: