Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Cowboys & Aliens

Kategori: Film Recensioner

1873 i Arizona. En främling (Craig) med minnesförlust vandrar in i ökenhålan Absolution. Den enda ledtråden till hans förflutna är en mystisk boja runt hans ena handled. Han inser snart att invånarna inte välkomnar främlingar, och att ingen rör ett finger om inte överste Dolahyde (Ford) gett order om det. Då attackeras Absolution av inkräktare från skyn, som bortför invånarna en efter en, och utmanar allt som befolkningen trott på. Nu blir främlingen bybornas enda hopp till räddning. Med hjälp av Ella (Olivia Wilde) samlar han ihop ett gäng bestående av tidigare motståndare. Enade mot en gemensam fiende förbereder de sig för att kämpa för sin överlevnad.

När jag först såg namnet på denna film så tänkte jag något i stil med WTF!! Sen så såg jag trailern och jag blev lite mer sugen men bra lite. Nu när man sett filmen så kan jag säga att jag borde hållt mig vid WTF! Detta är ingen bra film och actionsekvenserna är inget vidare heller. Så vad blir kvar då i en actionfilm. Det var lite trevligt att se den gamle Harrison Ford igen men han gör ingen bra roll och Daniel Craig är intressant som karaktär i början men tappar efter ganska så fort. Ska man se en alienfilm i år så röstar jag alla gånger på super 8.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: