Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Bulletstorm

Kategori: Spel Recensioner

När bulletstorm visades för den första gången så var jag lagom intresserad eftersom jag vill ha lite handling spelen jag spelar. Men efter att jag testade demoversionen så blev jag hypad. Bulletstorm är en First Person Shooter som går ut på att döda sina fiender på så många olika kreativa sätt på som möjligt. Om du t.ex använder din Leash(lasso) för att rycka till dig en fiende och sen kan du sparka dem mot en kaktus då får du massa poäng som du sedan kan spendera på att ammo eller uppgraderingar på vapen.

Handling är väldigt simpel och går ut på att du spelar Grayson Hunt som var ledaren i Black Ops gruppen Dead Echo. Dead Echo dödade massa folk men sen får man reda på att folket man döda egentligen var oskyldiga. Det är då Grayson Hunt tar upp jakten på General Sarrano som gav alla orders. Detta gör att du och Sarrano krashlandar på en planet där det finns fult med fula fiender som gör att för att döda dig.

Grafiskt så ser Bulletstorm riktigt snyggt ut och det är verkligen en frisk fläkt bland alla gråbruna Militärshooters. Det finns även gott med fantasifulla vapen som t.ex ett vapen där du skjuter iväg borrar som borrar fast fienderna mot väggen. 

Ljud och röstskådespelarna tycker jag håller en bra klass om man tycker om att höra alla möjliga roliga svordomar. Kontrollen funkar även den bra även om det ibland kan var svårt att prickskjuta något i huvudet då det händer så sjukt mycket samtidigt. Till en början kan spelet kännas lite segt men ger man det bara en chans så är det svårt att sluta spela då man hela tiden tänker lite till lite till. Det bör dock tilläggas att detta spelet inte är för alla och det gäller att man tycker om menlöst övervåld. De sämsta bitarna är första och sista timman av spelet.

BETYG
Grafik 9 av 10
Ljud 8 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 8 av 10

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: