Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Killzone 3

Kategori: Spel Recensioner

Igår så klarade jag och Pontus av Killzone3 i Co-op läget. Killzone spelen har alltid varit riktigt snygga rent grafiskt men första spelet var rätt så trist för det. Andra spelet har jag bara testat lite grann. Men det hade en skön tyngd i spelet som jag verkligen diggade. Nu när 3:an har kommit så ser det fortfarande riktigt bra ut men jag tycker inte det har hänt så värst mycket på det grafiska från 2:an. Däremot så går det spela spelet i 3D om man har en sådan tv.

Kontrollen i 3:an tycker jag var lite bättre än i andra spelet även om jag har lite svårare för FPS på Playstation mot Xbox då Playstation spakarna sitter lite fel och är väldigt känsliga. Röstskådespelarna gjorde ett bra jobb och ljudet var oftast bra men hade en del problem då det buggade ur lite. Killzone 3 är ett väldigt actionfyllt spel men tyvärr så har fienderna samma färg som banorna så det smälter lixom in, därför kan man dö i onödan vilket är störande.

De nyheter i killzone 3 är att man får flyga med jetpacks, Co-op läget och att man får flyga lite i rymden. De banor där man fick åka fordon och skjuta på att som rörde sig var inte så skoj då man inte fick kontrollera fordonet. Jag tror även att Killzone3 är aningen längre än 2:an som tydligen var alldeles för kort.


BETYG
Grafik 10 av 10
Ljud 8 av 10
Kontroll 8 av 10
Hållbarhet 8 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: