Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Pirates of the Caribbean : On Stranger Tides

Kategori: Film Recensioner


När Jack Sparrow stöter på Angelica, en kvinna från hans förflutna, är han inte säker på om det är kärlek – eller om hon är en hänsynslös bedragare som utnyttjar honom för att hitta den mytomspunna Ungdomens källa. När hon tvingar ombord Jack på den fruktansvärde piraten Blackbeards skepp,är det början på ett oväntat äventyr. Där Jack inte vet vem han ska frukta mest: Blackbeard eller Angelica.

Jag gillar verkligen alla Pirates of the Caribbean filmer men främst den första. Sen är jag lite tveksam om den andra kommer sen eller om det är den här som kommer bli den näst bästa.

Jag & Åsa såg denna film på bio i 3D och det var då jag fick känslan av att vad tråkigt det är med 3D egentligen. Visst är det fräckt när grejor kommer ut från filmen men man får man betala att få sämre bildförhållanden, vilket märkts väldigt tydligt i de mörka delarna av filmen. 3D känns rätt ovärt i mina ögon nu när man sett några filmer. Det är kul de första 15minutrarna men sen blir det som vanligt typ. Sen avskyr jag verkligen att ha på mig 3D glasögonen.

Jaja nu tillbaka till vad jag tyckte om filmen. Jag gillade den men ibland gick filmen lite på tomgång och ibland var det lite väl flummig. Det som var skönt med filmen var att de inte fortsatte med de gamla filmerna utan började på ett nytt äventyr och (Spoiler) det kan nog bli så att det dyker upp en till film i framtiden.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: