Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Rango

Kategori: Spel Recensioner

Nu har jag klarat av Rango som jag vann i Emmyz tävling. Mina förväntningar på spelet var inte direkt stora men jag blev faktist positivt överaskad. Rango är ett typiskt filmlicensspel men jag tycker det var bättre än mycket annat som har släppts som jag har provat.

Jag antar att spelet är gjort för barn, men jag har lite svårt att se att ett barn skulle kunna klara detta då det händer väldigt mycket hela tiden. Spelet är även väldigt monotont då man spöar fiender, hoppar mellan olika avsatser och klättrar på väggar. Sen går det om och om igen. Vissa banor så får rida eller flyga och dessa banor är rätt lätta men problemet är att siktet är tvärt emot vad det är när man spelar vanliga banor vilket är riktigt störande och försvårar det hela avsevärt.

Zombies är så populära att de även finns med i spel som Rango

Kontrollen funkar oftast bra men ibland är det svårt att hoppa mellan plattformar vilket oftast leder till att man faller ner och får börja om igen. Som tur är så finns det många checkpoints. Jag vet inte riktigt varför jag spelade igenom hela spelet. Antagligen var det för att det var så pass kort och enkelt eller kanske främst att det var så lätta achivements.

Flygbanorna går riktigt snabbt och det gäller att undvika alla hinder.

Hittar man spelet billigt så kan jag rekomendera det om man gillar lite barnsliga spel. Dock så blir spelet de sista banorna väldigt tråkiga och utflippade.

Grafik 6 av 10
Ljud 7 av 10
Kontroll 7 av 10
Hållbarhet 5 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: