Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Batman : Arkham Asylum

Kategori: Spel Recensioner


Det var ett tag sedan som jag klarade av ett spel och nu har jag gjort det igen. Denna gången är det inte vilket spel som helst utan det bästa licens/serietidnings spel jag spelat. Jag och Patrik började spela detta spel när det kom ut 2009 men fastnade på ett ställe i spelet. Sen blev det som så att vi inte tog tag i det eftersom det kom så många andra spel som stal uppmärksamheten.

Batmans ärkefiende nummer 1. Jokern är nog den bästa skurken genom tiderna

Så för några veckor sedan så tänkte jag att jag måste klara Arkham Asylum innan uppföljaren Arkham City kommer. Därför så köpte jag Batman på Gamestop och sen har det blivit en hel del Batman den senaste tiden. Batman är faktist en av de bättre seriehjältarna som har gjorts eftersom han inte är övermänsklig på något sätt han får klara sig med att vara intelligens, smyga och teknologi.

Grafiskt så var och är Batman Arkham Asylum rätt snyggt även om fienderna blir rätt enformiga i sin design. Sen så finns det ett detetive läge som gör att man ser alla fiender och lönngångar mycket lättare. Detta läge gör att man oftast inte ser allt grafiskt godis eftersom det är fördel att använda detective mode påslagen. Jag försökte spela så mycket som möjligt utan att avända detective mode men man missar hemligheter som sagt.

Så här ser detective mode ut som man använder lite för mycket och missar därför de grafiska effekterna.

Kontrollen på batman är bra även om han är lite seg ibland. Dock så är fighting systemet riktigt bra och enkelt då man mest behöver använda en slagknapp och en pareringknapp. Röstskådespelaren som spelar Jokern är Mark Hamill som mest är kända från Star Wars filmerna. Han gör ett riktigt bra jobb och får en att älska Jokern tots att han är Batmans ärkefiende. Batman : Arkham Asylum är ett grymt bra spel där det alltid är fördel att smyga och tänka strategi framför att mosa på slagknappen.

BETYG
Grafik 8 av 10
Ljud 8 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 9 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: