Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

DRIVER : San Fransisco

Kategori: Spel Recensioner

Igår så klarade jag av Driver : San Fransisco som blev årets överasking för mig. Jag var lite små hypad ett tag på spelet men när det kom så var jag inte den första som köpte det. Men efter ett par veckor så inhandlade jag det och jag blev förtjust direkt. Driver serien har fått ta mycket skit för tidigare delar av serien men i detta spel så har de gått tillbaka till bara bilkörande.

Även om man inte kan gå ut ur bilar som spelare så kan man skifta från en bil till en annan nästan när som helst. Det finns vissa uppdrag då man inte kan skifta men oftast så kan man det och det är inte alltid den snabbaste bilen som är den bästa. Driver SF är lite som ett GTA med massa uppdrag och miniuppdrag där det alltid är kul att bara åka runt i staden och leta efter gömda saker.

Grafiskt så är driver snyggt och även om det finns snyggare bilspel så gillar jag att spelet flyter på i 60 bilder i sekunden hela tiden och att bilarna tar skada när man krockar. Det var längesedan jag hade så här kul med ett spel även om jag bara spelat i 30minuter eller 2 timmar. Sen om man vill så kommer det alltid en video som visar vad som hände i storyläget när man startar spelet. Denna video går att hoppa över om man vill men det är bra att det finns.

Det sista jag vill nämna med spelet är att jag gillar körkänslan som är en skön mix mellan arkadracing och simulatorracing. Ett annat stor plus med spelet är att alla nästa alla miniuppdrag är både roliga och lätta. Det kan vara så enkelt som att drifta 50m med valfri bil eller att hoppa totalt 200m med en bil under 60sekunder vilket är ganska lätt med tanke på att spelet utspelar sig i San Fransisco. 
Storyn i spelet är helt okej men det är inte därför man ska spela detta spel. Se storyn som ett kompliment till ett skönt och fritt bilspel
 
BETYG
Grafik 8 av 10
Ljud 9 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 9 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: