Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.37

Kategori: Tvspel

Denna vecka så kom det återigen 3 spel och även något med högre kvalitet. Microsoft har ett toppform just nu med helt okej titlar på sin xbox live marketplace.

Första spelet var jag dock inte så förtjust i men jag vet att man gillar denna typen av spel. Radiant Silvergun HD heter spelet och är en portning från en Sega Saturn. Radiant Silvergun HD är ett Shoot em up spel som anses vara ett av tidernas bästa men det kunde jag inte bry mig midre om. Shoot em up spel är inte min typ av kaka.

Radiant Silvergun HD kostar 1200Ms Points för de som gillar att skjuta i alla oändlighet

Nästa spel jag provade var ett Trials HD liknade spel som heter Red Bull X-Fighters. Men i detta spel så är banorna mycket kortare och det gäller att sätta trick på hoppen så man får poäng. Grafiskt så såg spelet väldigt gammalt och grötigt ut tyckte jag. Sen var musiken den tråkigaste jag hört på mycket mycket länge. Jag kommer definitvt vänta på Trials HD Evolution istället som kommer senare i år.

800MS Points kostar denna Trials kopia. Köp hellre Trials HD eller vänta på uppföljaren

Sista spelet ut denna vecka var Renegede Ops som kom till under utvecklingen av Just Cause 2. Spelet använder samma grafikmotor nu som då. Fast skillnaden är att spelet utspelar sig från ovan och att man styr en ett fordon som sedan ska generera så mycket skada/poäng som möjligt. Riktigt snyggt spel och kul att veckans bästa spel kommer från svenska utvecklarna Avalanche. Det är även riktigt kul att man kan spela Co-op 1-4 spelare online och offline. Detta spel kanske blir att spela på spelkvällen imorgon.

1200Ms Kostar även detta spel. Gillar man ren action så kan jag verkligen rekomendera detta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: