Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Den korta resan

Kategori: Spel Recensioner


Journey är ett mycket intressant Playstation 3 titel som släpptes på PSN för några veckor sedan. Det som gör Journey så speciellt är att du inte får någon historia med text eller tal. Det ända du vet är att du ska ta dig till toppen av en berg långt bort i fjärran. Spelar du med internet uppkoppling så kan det komma in en annan spelare som är på samma ställe som du och då får man en kompanjon på din resa. Dock så har man ingen aning om vem personen i fråga är. Eftersom man varken ser namnet eller kan prata eller skriva med din kompanjon.

Det ända sättet du kan kommunicera på är att du kan skapa lite olika ljud med din karaktär vilket även hjälper din kompanjon att fylla på sin boost. Journey är ett väldigt svårt spela att förklara men helt klart ett köp för alla som vill verkligen vill upptäcka något nytt. Spelet tar ungefär 2 timmar att klara vilket kan tyckas kort men jag tyckte det var perfekt för detta spel.

Sen när man klarar spelet så kommer lite information upp hur många kompanjoner man har haft under resan. Jag hade då ingen aning om att jag hade mött sex stycken olika personer. Jag trodde det var max 3 olika jag hade mött. Journey har speciell grafiskt stil vilket man ser på bilderna. Köp detta spel nu så det kommer fler sådana här speciella spel och inte mer generiska millitärshooters.

BETYG
Grafik 9 av 10
Ljud 9 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 8 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: