Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Minecraft Xbox 360 Edition

Kategori: Spel Recensioner

I Maj detta året så kom Minecraft till Xbox 360 och redan första dygnet så gick utvecklarna med vinst och pengarna fortsätter strömma in. Spelet har nu sålt i 3.6 miljoner exemplar och det bara genom digital distribution. Jag har aldrig spelet Minecraft till PC där spelet är som störst och innehåller mest så tyvärr har jag inget att jämnföra med. Men det kanske är lika bra det för just nu så har inte 360 versionen allt som PC versionen har vilket inte spelar mig någon roll eftersom jag vet inte exakt vad jag går miste om. 
Minecraft är ett väldigt simpelt me
n ändå komplext spel. Det har ingen direkt mening förutom att man har en stor öppen värld där man kan skapa i stort sett vad man vill. Den här delen är den jag gillar mest med spelet. Att hacka efter olika metaller eller material är inte lika skoj även om det blir roligare när man spelar Co-op upp till 4 spelare. Jag vet inte hur många timmar jag spenderat i Minecraft men det skulle inte förvåna mig och det men det skulle inte förvåna mig om det var över 50 timmar. Det är så beroende framkallande men ändå så lugnt och sansat att man kan spela i bara 30 min men oftast så blir det 2 timmar istället.
Den största skillnaden mellan PC och 360 versionen är att man kan spela i Splitscreen med upp till 3 vänner vilket är riktigt kul faktist. Dock så kan det bli lite problem med att läsa texter i spelet om man inte har en stor tv. Detta läget kräver därför HDMI kabel. Jag hoppas att patchen som ska göra 360 versionen lika bra som PC versionen kommer snart och jag kan inget annat än att rekomendera detta spel till alla som inte har provat det tidigare. 1600 Ms Points kostar det och är helt klart värt att testa. Ett plus för 360 versionen är att det är mycket lättare att bygga olika verktyg då man båda har en tutorial plus att det sköter sig automatiskt så länge man har materialen som krävs.
 
Grafik : 8 av 10
Ljud : 7 av 10
Kontroll : 9 av 10
Hållbarhet : 10 av 10

Kommentarer

  • Linda säger:

    Hej!

    En tjej på jobbet fick din mailadress för att hennes bror ska flytta till Skövde och undrar vad det finns för hyresvärdar. Jag sa att kanske har någon mer aning än jag eftersom du ändå bor i staden. Hoppas att det okej att jag lämnade ut din mailadress och bli inte förskräckt om du får ett mail från henne eller hennes bror.

    Svar: Okej! Det är lugnt
    Niklas sirestam

    2012-08-31 | 16:48:14
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: