Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.34

Kategori: Veckans Xbox Live

Denna veckan så kom det 3 väldigt skilda spel. Först ut så har vi det japanska fightingspelet Jojo´s Bizzare Adventure HD Ver. Namnet intyder att det ska vara bisart och det är det. Det är även fruktansvärt tråkigt, flummigt och dyrt. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Fightingspel är lite småkul men inte med massa övernaturliga attacker alá Marvel vs Capcom. Jag gav detta inte detta spel särskilt mycket uppmärksamhet utan provade en snabbis innan jag insåg att det inte var något för mig. 
Jag kan inte fatta att detta spelet ska kosta 1600Ms Points. Jag tycker 800 är alldeles för mycket
 
Counter-Strike : Global Offensive
Alla vet väl vad CS är för något spel så jag tänker inte lägga någon större vikt i detta. Global Offensive känns väldigt bekant och jag skulle nog säga att det är en HD version av orginalet. Jag vet att detta inte är korrekt men jag som aldrig har ägnat särskilt mycket tid åt CS ser ingen större skillad från förr. Korkad AI märkte jag iaf att det var. 
1200 Ms Points för detta spelet vilket absolut är värt om man gillar Counter Strike
 
The Expendables 2 Videogame
Vid den första anblicken så ser spelet riktigt gammeldags ut i menyerna. Sen när videon startade inför första uppdraget så blev jag lite imponerad av den grafiska kvalitén ändå. Dock så visade det sig var ett riktigt ruttet twinstick shooter spel med massa fiender som bara välde fram och dog lika lätt som om de var självmordsbombare som tryckte på knappen lite för tidigt. 
1200MS Points får man pröjsa den "fina" titeln The Expendables 2 Videogame

Kommentarer


Kommentera inlägget här: