Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Arc the Lad

Kategori: Spel Recensioner

För lite mer än en vecka sedan så kom Arc The Lad som gratisspel till de som har Playstation Plus. Som vanligt så laddade jag ner spelet bara för att skaffa mig en uppfattning. Till en början så blev jag lite skrämd över hur förlegad den grafiska biten var och hur segt spelet var. Men Jag gav det en chans och sen var jag fast.

Arc The Lad kom 1995 och är ett taktiskt rollspel där man styr sina karaktär på spelplanen en gång i taget. Striderna är roliga men fruktansvärt sega när det är många fiender på planen samtidigt. När alla karaktärer har gjort sitt drag så börjar det om. Väldigt klassikt och väldigt beroendeframkallande. Spelets handlig går ut på att man ska hämta 5 olika element. Vind, Vatten, Jord, Eld och ljus och när man har gjort detta så kan man stoppa mörkret som har kommit tillbaka för att förstöra denna jord.

Det snackas väldigt mycket i spelet om hur människorna förbrukar jordens resurser vilket stämmer in väldigt bra än idag. Men en sak jag inte fattar riktigt med detta spel är att det från början är väldigt medeltida men borgar svärd och annat från den eran. Men mot slutet så finns det forskarrum med elektrositet vilket är lite wierd.

Arc the lad är ett ganska så kort spel för att vara ett Rollspel men jag tyckte det var alldeles lagom och jag vet inte om jag hade pallat att spela spelet mer än de 10 timmarna det tog.

BETYG

GRAFIK 6 av 10
LJUD 7 av 10
Kontroll 8 av 10
Hållbarhet 8 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: