Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Goldeneye007 : Reloaded

Kategori: Spel Recensioner

Goldeneye till Nintendo 64 var mitt första spel till min N64 och jag spelade det timtals utan att tröttna. Men nu flera år senare så så kommer en remake/reboot av spelet och även om banorna till namnet är sig lika så är det så mycket större och har förlorat sin charm en aning. Antagligen har det med rättigheterna till spelet som har gjort att man var tvungen till att göra om allt från grunden men jag blev iaf aningen besviken på detta.

Karaktärena i spelet är ombytta och ser inte alls ut som de gör i filmen men de har samma namn.

Nu har jag klagat lite mycket på spelet och trots att banorna är lite tråkiga så finns det tillfällen i spelet som man blir riktigt glad. Kontrollen är bra och det finns mängder med vapen, hemligheter och skön action. Men ibland blir det för mycket action för att vara ett spionspel. Det går visserligen att smyga på de flesta banorna och det är då det blir som roligast. Att döda en vakt efter en annan utan att påkalla mängder med vakter. Grafiskt så har det hänt en hel del sen jag spelade Goldeneye till N64 men om man jämnför med andra spel i genren så är det inte särskilt snyggt. Fördelen är dock att det flyter på väldigt bra.

Hade det funnits botar i spelet så hade säkerligen Mutliplayer läget vart kul att spel ihop med vänner i soffan.

Kontrollmässigt så är allt sig likt om man har spelat något Call of Duty spel de senaste åren. Det går även att trycka in siktningsknappen för att då ta del av en enorm autoaim funktion som är likt det som finns i Cod serien. Ljudet i spelet är bra men inget utöver det vanliga. Ibland i mellansekvenerna så hade jag svårt att höra exakt vad karaktärerna sa men det var inget speciellt störande. Goldeneye Reloaded har en okej singelplayer kampanj men jag hade hoppats på att det hade funnits botar med i multiplayer så man kunde haft kul med vännerna i soffan då det finns en hel del roliga alternativ som studsade granater och massa annat.

BETYG

GRAFIK 7 av 10
LJUD 8 av 10
KONTROLL 9 av 10
HÅLLBARHET 7 av 10


Kommentarer


Kommentera inlägget här: