Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Army of Two : The Devil´s Cartel

Kategori: Spel Recensioner

Det var ungefär en vecka sedan som jag och min vän Per klarade av det senaste i Army of Two serien. Vi spelade över Xbox Live och trots en del problem med EA:s servrar så hade vi väldigt kul. Handlingen i spelet är inget utöver det vanliga. Du ska sätta stop för kartellerna i Mexiko och detta gör du genjom att ösa bly i mexikanernas kroppar.
Army of two spelen har alltid handlat om Co-op och spelar man själv så tappar man en stor del av behållningen.
Grafiskt så ser spelet okej ut men det borde se så mycket snyggare ut då spelet använder sig av frostbite motorn som blev känd med Battlefield spelen. Det finns absolut en de snygga grafiska effekter som t.ex när man går in i Overkill mode då allt saktas ner i ultrarapid och nästan allt du skjuter på går i smådelar även fienderna styckas till köttklumpar. Detta läge är riktigt kul och laddas upp medans du spelar. Ju mer sammarbetsvänlig du är med din kamrat ju snabbare åker overkill mätaren upp.
Så här ser det typ ut hela tiden i spelet. Totalt kaos!
 
Army of two the Devil´s Cartel har fått väldigt mycket kritik för att de bara är menlös action men detta tycker jag är lite fel då utvecklarna sa från början att det är det som är poängen. Visst håller jag med om att det är fånigt men fånigtroligt i sina bästa stunder. Dock så hade det gärna fått vara mer variation av fiende floran. Ibland så kan man möta lite tåligare fiender men de är typ de ända som skiljer sig från den vanliga kanonmaten. En grej som jag har gillat med Army of Two spelen sen första kom ut för 2008 är att man kan köpa och modifiera alla vapen till att de blir riktigt brutala.
Jag vet inte hur långt spelet var men det var väldigt mycket längre än vad jag hade trott från början. Säkert 15timmar
 
Buggar fanns det en del av i spelet vilket oftast ledde till ett gott skratt. Per råkade ut för 2 gånger att man bara såg karaktärernas huvuden och vapen. Jag såg ett lik(köttklump) som svävade i luften(se bilden nedan). Ibland så hade man inte de rätta maskerna på sig som man hade köpt för in game pengar. Men detta är bara skoj och onödigt att klaga på.
Köttklump i luften! 
 
Vill man ha ett actionstint spel med noll handling utan bara skjuta oändliga mängder fiender med en kompis så rekommenderar jag detta spel. Vill man däremot ha mer variation men liknande och bättre spel så finns det absolut många alternativ. 
 
BETYG
GRAFIK 7 av 10
LJUD 7 av 10
KONTROLL 8 av 10
HÅLLBARHET 6 AV 10
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: