Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Super Mario 3D Land

Kategori: Spel Recensioner

Det var nu för ett tag sedan som jag skaffade mig en Nintendo 3DS XL och då med spelet Super Mario 3D Land. Mario spelen har jag växt upp med sedan första Nintendot som jag fick in Julklapp som barn. Jag har alltid föredragit 2D Mariospelen med undantag av Super Mario Galaxy serien och så detta spel då. Jag trodde på förhand att spelet skulle vara mer svårkontrollerat på 3DS:en än mot stationära 3D spelen men så var inte fallet vilket givetvis underlättar spelet enormt. Att spela med 3D funktionen påslagen funkar även det väldigt bra men mestadels så skippade jag och Åsa det när vi spelade.
Handlingen är som det vanligt är med Mariospelen Prinsessan Peach blir kidnappad och det blir upp till Mario att hämta tillbaka henne samtidigt som han ska mosa lite Goombas och andra fiender under sina fötter. Jag har inte hunnit spela så många olika spel på 3DS:en än så länge men detta är verkligen inget spel man ska missa om man har en 3DS.
Banornas längd är perfekta och det finns gott med hemligheter så det finns ett gott omspelningsvärde vilket aldrig är fel. En annan bra grej med spelet är att om man skulle dö om och om igen på en bana så får man en fjäder som gör dig odödlig mot fiendernas attacker vilket gör att alla kan klara spelet.
 
 PLUS/MINUS
+ Grafiken
+ Kontrollen
+ Uppfinnelserikedomen
 
- Ojämn svårighetsgrad

Kommentarer


Kommentera inlägget här: