Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Tomb Raider

Kategori: Spel Recensioner

Det var nu ett tag sedan som jag klarade av nya Tomb Raider till xbox360. Men har inte tagit mig tid att skriva något om det. Spelet släpptes i början av Mars och är ett av de bästa äventyrsspelen jag spelat. Mitt sug på spelet började när det visades upp på E3 för snart 2 år sedan och jag blev riktigt sugen på denna genre. Tyvärr så har Xbox 360 ett dåligt utbud av denna sortens spel så jag köpte mig då en PS3:a för att få ta del av Uncharted spelen som nu nya Tomb Raider har tagit en hel del inspiration utav. Men förutom Uncharted spelen så finns det även lite Batman Arkham Asylum vibbar.
 
Jag har aldrig fastnat för Tomb Raider innan trots en del försök med tidigare spel i serien. Men nu tillbaka till detta spel som är en föregångare till alla tidigare spel. Man får följa Lara Croft på hennes första riktiga stora uppdrag med en besättning på fartyget Endurance. Uppdraget är att hitta en gammal Japansk kungadöme kallat Yamatai. Men båten förliser i ett oväder och det är här spelet börjar med att man ska leta upp sina vänner och ta sig levande från den hemsökta ön.
 
Grafiskt så är spelet riktigt snyggt och animationerna är även dem välgjorda
 
Lara Croft är både coolare och mer sårbar än någonsin i början och inte någon skjutgalen bimbo med silikon bröst. Den "nya" Lara känns mycket mera verklighetstrogen även om hon tål en hel del under sin resa på ön. Upplägget i spelet är mycket mer linjärt än tidigare spel men det finns lite ytor i spelet som går att utforska efter skatter eller bråte som man se kan förbättra sina vapen med. Spelets bästa och första vapen är en pilbåge vilket känns både kul och brutalt att skjuta med. Tyvärr så reagerar inte vissa fiender på att de fått en pil i knät utan springer som vanligt runt tills man får ge det dödande skottet. Detta kunde gjorts aningen bättre men är ändå ett litet klagomål på ett riktigt stabilt äventyr med en hel del hemligheter.
 
 
BETYG
GRAFIK 9 av 10
LJUD 9 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 8 av 10
 
 
 
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    säg till vad mamma tyckte om presenterna och bilderna

    2013-03-30 | 16:43:13
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga
  • Linda säger:

    har skickat en länk till dig med bilder från dropbox, säg när du fått dem

    2013-04-08 | 16:39:35
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: