Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Godzilla

Kategori: Film Recensioner

Jorden ställs inför ett hot större än vad civilisationen tidigare upplevt. Ett radioaktivt jättelikt monster utplånar allt i sin väg när hon skoningslöst trampar ner allt som människor skapat. Men mänskligheten låter sig inte trampas på hur som helst. Monstrens monster Godzilla är tillbaka.
 
I Söndags så kollade jag, Pontus och Sofie på den senaste Godzilla filmen och alla höll på att somna av denna ointressanta film. Visst så var mina förväntningar inte särskilt höga men jag hade hoppats på en bättre film än Pacific Rim och det fick jag väl men inte särskilt mycket bättre. Jag tycker att Godzilla filmer ska handla om Godzilla och inte så himla mycket om människorna runt om kring. Det blir så trist att se den amerikanska armén kriga och misslyckas stup i kvarten. Men intressant hade filmen varit om man fick ta del av Godzilla mycket mera.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: