Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

The Purge

Kategori: Film Recensioner

Om du under EN enda natt om året kunde begå alla tänkbara brott, utan att detta skulle få några som helst konsekvenser, vad skulle du göra då? Under denna natt kommer en familj att testas i hur långt de är beredda att gå för att skydda sig själva när ondskan utanför tar sig in i deras hem.
 
Jag och Åsa har varit i ett litet skräcksugna den senste tiden så de senaste filmerna har varit med temat skräck. Dock så tyckter jag verkligen inte att denna filmen var något läskig alls. Jag var sugen på att se denna efter första gången jag såg trailer på den men sen så har den hamnat i glömska. Men så för några dagar sedan så såg vi den och shit vilken besvikelse. Filmen har en intressant idé men genomförande är varken spännande eller otäckt. Då rekommender jag hellre The Strangers som är lite detsamma med mördare som ska döda en familj. Purge 2 ska komma har jag sett. Kanske så blir det bättre en andra gång.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: