Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Watchdogs

Kategori: Spel Recensioner

Det var väldigt längesedan som jag klarade av Watchdogs till Ps4 nu men här kommer i alla fall min recension av spelet. Watchdogs handlar om hackaren Aiden Pearce som alltid livnärt sig på att hacka åt andra personer och för sitt eget bästa detta skapar givetvis att han skaffar sig en hel del ovänner så tillslut så finns det ett pris på hans huvud men något går fel när han ska dödas och hans systerdotter dör i en bilkrasch istället och det blir nu upp till Aiden gå på en hämdresa.
Solnedgångar är alltid awesome
 
Watchdogs utspelar sig i Chicago och det är väldigt vackert på sina ställen. Tyvärr så är inte Chicago lika intressant som t.ex New York eller Kalifornien som man spelar i Grand Theft Auto serien. Watchdogs och GTA är väldigt lika men det som gör Watchdogs någorlunda unikt är ju hacking mekaniken som dock är lite för simpel vilket gör att man bara trycker på en knapp för att stoppa trafikljus, ta över övervakningskameror och så vidare. Visst hade det vara jobbigt om det var svårare att hacka allt men nu känns det inte som om man hackar på riktigt utan bara krycker på just en knapp och allt bara händer.
Eld och Rökeffekterna är riktigt snygga i watchdogs
 
Under mina timmar med spelet så hade jag ända väldigt kul med spelet trots vissa buggar och dålig bilfysik. Jag fattar inte hur bilfysiken kunde bli så dålig då gänget bakom Driver San Fransisco har hjälpt till med denna del av spelet. Aiden som karaktär är lite träig och det sägs att man ska få spela som en helt annan karaktär i uppföljaren. Eldstriderna så bryter ut då och då hade jag väldigt kul med då man både kan använda sin mobil till att hacka saker så de exploderar och drar med sig några fiender. Detta gör att striderna blir lite annorlunda mot exempelvis GTA.
Alla karaktärer i spelet kan man scanna och läsa om på mobilen. Den här killen gillade alltså Rayman
 
Det finns lite olika sysslor man kan göra när man inte vill gå på huvuduppdragen och det kan vara t.ex Poker, schack, dricktävling eller olika digitala drippar som i ärlighetens namn är rätt tråkiga och förstör lite för realismen. Känns som jag bara klagar på spelet men jag hade ändå rätt kul med det.
Alla bilder är egentagna direkt från min PS4:a
 
Plus/Minus
+Intressant hämdhistoria efter några kapitel
+Snyggt
+Sköna eldstrider
 
-Bilfysiken
-Aiden Pearce
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: