Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Guardians of the Galaxy

Kategori: Film Recensioner

Äventyraren Peter Quill stjäl en eftertraktad himlakropp från Ronan, som är en kraftfull skurk med ambitioner att förinta hela universum. Peter slår sig sen samman med Rocket, en vapengalen tvättbjörn, Groot, en trälik humanoid, den gåtfulla Gamora och den hämndlystne Drax the Destroyer. Tillsammans bildar de ett futuristiskt team av superhjältar som skyddar galaxen mot faror.
 
I Tisdags så var jag och Linus på Bio och kollade på Guardians of the Galaxy. Jag hade inte läst på så mycket om filmen i förväg så jag hade ingen aning vad jag skulle förvänta mig vilket är väldigt skönt ibland. Från första gången jag såg trailern till filmen så var jag riktigt pepp pga av soundtracket med Björn Skifs och hans låt Hooked on a Feeling. Men nu tillbaka till vad jag tyckter om filmen. Den är sjukt rolig och har många sköna karaktärer. Men vissa av dem känns lite väl fjantiga. Detta är nog mitt ända negativa mot filmen att vissa karaktärer är töntiga. Sen så är väl handlingen rätt så tunn men det gör inget eftersom det är den mest underhållande filmen jag sett på länge. Mycket roligare än alla nya komedier jag sett. Jag hoppas verkligen det dyker upp fler sådana här filmer nu. Några som vågar bryta lite ny markt på sci-fi genren.
 
Dom 2 timmarna som filmen är gick så himla fort och det är ju verkligen en bra betyg. Så trots vissa brister så är jag sjukt nöjd med denna rulle.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: