Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Sony at Gamescom 2014

Kategori: Tvspel

Det har nu gått mer än en vecka sedan som Sony visade upp vilka storspel som ska komma i höst och längre fram. De hade en bra lineup men inga direkta överaskningar förutom några som jag komma in på lite senare. 
Först ut så visades lite trailers från The Order1886, Little Big Planet 3 och Bloodborne. Framför allt så ser ju The Order 1886 och Little Big Planet 3 bra ut även om man sett det tidigare. 
Sen så visades The Vanishing of Ethan Carter upp och detta spel var helt nytt för mig. Det såg rätt intressant ut och ska bli intressant att se vart det mynnar ut i. 
 
Sen efter detta så var det dags att visa lite mindre spel och först ut så var Volume som var ett Stealth spel i Metal Gear solid anda. Hallowpoint var det andra mindre spelet och detta påminde väldigt mycket om ett metroidvania men mycket action,
Skaparen till DayZ kom sen upp på scenen och pratade om att spelet kommer till PS4. Kommer antagligen bli en hit. 
 
Ninja Theory(Enslaved ,DMC) visades upp sin kommade spel Hellblade. Man fick inte se så mycket från det förutom en snygga trailer. Ytterligare ett exklusiv PS4 titel visades upp och det var ett verkligen udda spel som heter The Tommorow Children. 
Sen så visades Rime upp som jag tycker ser riktigt trevligt ut och är ett spel jag verkligen vill ska komma snart. 
Efter Rime så var det Destinys tur som jag har som ett av de mest efterlängtade spelen i år. 
Efter Destiny så var det dags för ännu en actionrökare som jag också ser fram emot. Det var inget mindre än Far Cry 4. Mitt sug för detta hade varit så mycket större om inte Destiny kommer samma årstid. Men det kommer garanterat bli ett köp ändå.
Destiny släpps bara om typ 2 veckor. Hypen går varm.
 
Shadow of Mordor ser också intressant ut men kommer glömmas bort under hösten när det kommer så många andra titlar.
Metal Gear Solid Phantom Pain ser riktigt bra ut och jag vet att många fans kommer spela det men för mig så ligger det långt ner på listan på spel som jag kommer testa detta år.
P.T. som finns att ladda ner på PSN för tillfället är ett riktigt läskigt spel och en försmak av vad kommande Silent Hill kommer bli från Hideo Kojima och Guillermo del Toro.
Sjukt läskigt spel det här P.T.
 
Efter dessa spel så kom det lite info om den kommande updateringen till PS4 som ska innehålla Youtube och möjligheten av ta över kompisens spel om han/hon vil ha hjälp. Sen blev det lite snack om Playstation TV som ser intressant ut. Lite som Apple TV men att man streamar bilden från sitt PS Vita till tv:n och att man kan streama bilden till en annan tv som PS4:an är inkopplad till.
 
Efter detta snacket så visades skräckspelet Until Dawn upp sig och det påminde om valfri skräckfilm med ungdomar som semestrar i en stuga ute i skogen.
Until Dawn
 
Drive Club skulle släppts när PS4:an släpptes men det var inte riktigt klart och det extra året utvecklingstid har verkligen gett spelet liv och äntligen ser det faktiskt bra ut.
Tearaway Unfolded heter Media Molecoles nya spel och är ett spel som tog vara på alla fördelar med PsVitan så nu är det dags att ta vara på PS4:ans kontroll.
 
Gillar man spel med mycket ös och action utan någon direkt mening så är Aliennation något att spana in. För mig så blir jag bara trött på spel som detta.
Sist ut så har vi spelet Wild som ser riktigt annorlunda och intressant ut. Ska bli mycket spännande att se mer av detta i framtiden.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: