Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Diablo 3 Ultimate Evil

Kategori: Spel Recensioner

När första Diablo kom ut till PC 1996 så hade jag en demoversion av spelet som jag spelade om och om igen eftersom banorna var regenererade varje gång. Vilket gjorde att spelomgångarna aldrig blev exakt lika. Detta gjorde att jag verkligen fastnade för Diablo och sen några år senare så dök Diablo 2 upp. Då var allt större och mer välgjort men jag saknade enkelheten från första spelet. Sen så kom Diablo 3 många år senare och jag testade det först på Xbox 360 när Patrik köpte det. Nu har Ultimate Evil utgåvan släppts vilket innebär att man får expansionen Reaper of Souls. Denna version har optimerat spelet en del och den nya hjälten Crusader som jag testade är riktigt skoj och sjukt bra karaktär. 
Jag spelade spelet på mitt PS4 och jag såg ingen direkt skillnad på grafiken från xbox 360 versionen men vad spelar det för roll. Grafik är ju inte allt så länge man har en bra spel. Det som gör Diablo spelen så bra är att Blizzard kan det där med att låsa fast spelarna. Man kan sitta en stund med spelet sen så tröttnar man. Men så fort man börjar tröttna så hittar man något nytt vapen eller armor som gör att lusten kommer tillbaka. Detta hände mig flera gånger under spelet och när man hade tänkt stänga av så får man den där sällsynta grejen att man fortsätter lite längre än vad man först hade tänkt sig.
Spelet består av 5 olika akter och de flesta är rätt så trista och historian i spelet är ju inget direkt komplicerat eller intressant. Det gäller i enkelhet att sätta stoppa på för ondskan i världen så som de andra Diablo spelen.
Men summa sumarum så har jag haft det kul med spelet som man kanske bör spela på en svårare svårighetsgrad än vad jag gjorde då jag spelade spelet på Normal.Sen så blir ju spelet lite roligare om man spelar men en vän eller fler så blir det inte riktigt lika enformigt och ensamt.
 
PLUS/MINUS
+Beroendeframkallande
-Enformigt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: