Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Arvikafestivalen-07

Kategori:

image70ONSDAGEN

Klockan 10 vaknar jag i min säng. Pontus skulle varit hos mej för 20min sen. Jag ringer och frågar om har glömt av att det skulle hämta tältet hos mej. Men han och josefin hade försovit sig så de kom iväg 2 timmar senare än vad de har planerat. Kl 11 kommer Stefan, Josefin och Pontus förbi min lägenhet o jag ger dem mitt och Åsas tält som så att vi kan få en bra plats att ha tältet på när vi kommer lite senare. Senare på eftermiddagen så kommer Åsa förbi med all sin packning. Klockan 3 kommer Patrik o vi början våran resa mot Götene för där ska vi hämta Jenny.
När vi vart o hämtat Jenny så drar vi vidare mot Mariestad. När vi lämnar staden så åker vi samma fel håll som förra året. Jävligt dålig tradition. När vi har bytt håll så känns allt bra igen. Börjar se karlstad skyltar men efter ett tag så kommer det inga Karlstad skyltar bara Örebro skyltar. Vi åker på fel väg. Så när vi kommer till Örebro så har vi åkt 8-10mil fel lr nått. Stor tabbe.
Klockan är strax över 8 när vi kommer fram o parkerar bilen. Lite försenade mot vilken tid vi hade planerat. Vi tar våran packning och börjar gå mot festivalområdet. Det är den segaste sträckan jag gått tror jag. Så förbannat tråkig. Speciellt med packning som väger över 10kg. När vi e framme vid Campet så börjar redan klaga på stället Pontus, Stefan o Josefin har valt men det tog inte lång tid innan jag insåg att alla ställen såg ungefär lika dana ut. Leriga o blöta. Vi fixar till med vårat tält så att det blir bra att sova i. När vi e klara så är det bara att öppna närmaste öl, cider lr vodka flaska o börja dricka. Det blev en mycket skön kväll med nya vänner. Satt vid vårat camp hela natten o lyssnade på musik o drack tills klockan blev 3-4 på natten. Sen lade vi oss i våra tält. Jag och Åsa hade lätt den skönaste madrassen. Vi hade en upplåsbarmadrass som var 10cm hög och 2m lång och 110cm bred. Så underbart. Den natten var det oxå helt perfekt temperatur i tältet. Kunde ligga utan täckte ändå frös man inte.



TORSDAGEN


image80Torsdagen kunde börjat bättre. Det regnade lite hela tiden men runt 11 tiden så slutade det dock. Jag satte upp pinnar som jag sedan lade pressänningen över. (Tack Svenne för att vi fick låna den). När regnet hade slutat så åkte vi in till stan för att köpa billiga gummistövlar vilket var mycket svårare att få tag i än vad vi hade trott. Stefan hittade ett par på Järnia där vi absolut inte trodde det skulle finnas några. Vi skulle gå till Coop för att kolla om det fanns billigare och bättre storlekar. Åsa frågade en kvinna hur långt det var till Coop. Hon sa att det var 600m lr nått sånt. Men i själva verket var det nog 1km. När vi var framme vid Coop så köpte vi lite käk o sen gick vi till en Pizzeria och åt Pizza. Det var riktigt gött att få i sej mat i magen. Efter maten gick vi tillbaka till stan och sen åkte vi hem med festivalbussen. Tillbaka i Campet så börjar vi dricka lite. Sen går vi och ser på Mando Diao. Efter halva spelningen så börjar det regna igen =(
Efter spelningen så sprang vi iväg för att leta efter en toa. Sen gick vi tillbaka till campet för att dricka lite mera. Men väldigt snart var det dax att gå tillbaka. När vi kom tillbaka så såg vi slutet på Mustasch och början på The Ark. Efter 4 låtar med det The ark så orkar ja inte kolla mera så jag och Åsa går tillbaka till campet för att göra det som e roligast på en festival. Dricka och snacka me människor. Pratar med våra nya grannar som är Daniel, Simon och Erik. Tabben är att det har ställt sitt tält skitnära våran öppning. Så vi får lite problem med att gå ut och in. Men det gick bra eftersom jag och Åsa är rätt små av oss. Vi sitter i campet och pratar med Daniel som vill att vi ska hänga med till Block party som börjar kl 10. Tyvärr så har vi precis börjat dricka och vill fortsätta med det. Stefan, Jenny, Rebecca och Patrik är iväg och kollar på Within Temptation som spelar på stora scenen. När alla kommer tillbaka så sitter vi o har skitkul åt Patrik som blir smikad av en annan tjej som heter Åsa. Han blir smikad till Hitler och jag tycker faktist att det blev lite likt. På natten så spelar det ända bandet jag vill se mera på kvällen och det är scissor sisters som spelar halv 1. Men när klockan närmade sej halv 1 så orkade varken jag eller Åsa gå ner till festivalområdet igen. Denna kvällen gick vi till sängs mycket tidigare. Klockan var nog halv 2. Men jag somnade inte förrän halv 7 på morgonen. Mycket plågsamt att ligga o lyssna på alla som lyssnade på sin musik precis utanför campet.



Be continued....


Kommentarer


Kommentera inlägget här: