Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Resident Evil: Extinction

Kategori: Film Recensioner

image184I söndags var jag på bio med Linus och Heimar. När filmen började så var jag väldigt skeptisk och fundersam om filmen kunde vara så bra. Stefan sa till mej i lördags att jag inte skulle se den för han tyckte den var helt kass. Men jag har en annan åsikt.

Visst det kanske inte är den bästa filmen som gjorts men det är ju inte de andra filmerna i serien heller. Dock så tyckte jag att den var underhållade och tydligen var den lite äcklig eftersom Linus hoppade till ett flertal tillfällen. Alla zombie filmer är ju underhållande förutom Dawn of the dead the beginning.

Filmen tar vid där andra filmen slutade. Umbrella Corporation får inte stopp på t-virus och det sprider sej över hela världen. De få människor som inte har blivit zombies försöker hålla sej i rörelse så mycket som möjligt så att de inte ska bli anfallna av zombierna. Umbrella Corporation försöker hitta ett botemedel till alla zombies så att de kan bli männiksor igen eller iaf mer männskliga men det går dock inte så bra.


Betyg

2.5 av 5



Kommentarer


Kommentera inlägget här: