Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Halo 3

Kategori: Tvspel

image163Idag var det äntligen dax. Halo 3 släpptes och en hel värld blev superlyckliga(förutom Åsa, morsan och några till). Vaknade vid min älsklings sida runt 7tiden och var då pigg men lyckades somnade om. Halv 10 när Åsas alarm ringde var ja übertrött och orkade inte gå upp ur sängen förrän strax efter 10. Vid 11 så gick vi till stan för att Åsa skulle handla lite käk till jobbet. Efter det så gick vi till Game där jag inhandlade mitt älskade Halo :P

När jag kom hem så kopplade in den nya handkontrollen, satte på Hemmabiot och satte in Halo skivan. Satte mej i soffan och myste framför tvn med Masterchief. Blev alldeles pirrig i kroppen när ja satt där i soffan och kollade på introt. Sen drog det bara igång. Hylsorna for ur maskingeväret och det donade från högtalarna. Efter en stund så plingade det på dörren och där stod Pontus. Jag visade honom Halo ett tag sen stängde jag av och sen spelade vi tillsammans. Så grymt kul.

Efter ett tag kom Patrik och då åkte vi till maxi för att handla lite mat. När vi kom hem igen så startade vi xboxen igen och spelade lite Rainbow Six Vegas. Efter en stund så var Pontus tvungen att gå så startade jag och Patrik startade Halo igen. Efter 3e gången jag sett introt så var det inte lika skoj men fortfarande mäktigt. Sen satt jag och Patrik till halv 10 på kvällen och spelade. Det kallar jag bra betyg. Spela i 4-5 timmar utan att tröttna.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om vad som händer och hur coolt Halo3 är men det orkar jag inte göra. Testa spelet istället det är det klart värt. Det är så brrrrrrrrrrrrrrra som Patrik sa.

Ps gå in på www.halo3.com
så trycker man på belive då kan man gå runt med piltangenterna i ett krig som visas på reklam och sedan ta kort och spara bilderna som skrivbordsbakgrund.
Coooooolt!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: