Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

En för alla, Alla för en utom SVT

Kategori: Allmänt

Igår slog jag på tv:n när det var 100m Häck semifinal i OS och Susanna Kallur skulle precis springa. Jag satte mej som på nålar och log när kommentatorerna pratade om henne. Jag tycker hon är den charmigaste och roligaste friidrottsstjärnan vi här i Sverige med Klüft som undantag. När det var dax för henne att börja springa så tänkte jag att hoppas det går bra eftersom hon blev noppad på vinsten i VM senast och att hon har vart skadad hela sommaren så då ville jag att det skulle gå bra nu. PANG! Loppet börjar och första häcken närmar sej. Kallur kommer in lite för nära och stöter i foten i häcken och sen faller hon på huvet. Loppet sprang klart medans kallur satt i början med gråten i blicken. När hon gick upp så kom tårarna och jag fick nästan också tårar för henne skull. Hela sverige blev ledsna för henne skull medans SVT ville att hon skulle gråta för att att få höga tittar siffror så jävla dåligt.

Just nu hoppar Holm höjdfinal och han hoppar som en gud.  grattis


Kommentarer


Kommentera inlägget här: