Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Min stackars lilla cykel

Kategori: Allmänt

Jag måste bara säga att det är extremt synd om min cykel. För 3 år sen när jag fick den så hade var den röd och svart och hade stänkskärmar av Metall och allt var så fint. Före mej så hade Emelie cykel och hon ville inte ha någon paket hållare så hon ryckte bort det. När jag fick cykeln och hade ägt den ett tag så började den få lite ont. Första skadan den fick var när jag höll på att hoppa med cykeln hela tiden så att ekrarna blev lite dåliga. En annan gång stod cykeln hos Lollo när hon hade lägenhet och då hade nån idiot sparkat på bakdäcket så ena stänkskärmen blev sne och jag tror bakdäcket blev lite vint då oxå.

På vintern samma år så tappade jag kedjeskyddet.  Våren efter så  började  stänkskydden ge sen så jag var tvungen att göra en akut operation och ta bort dem. Någon gång under tiden jag har ägt min cykeln så har ventilskyddet till ett av hjulet gått sönder så den skyddar inte ett skit. Sadeln har på något sätt fått två hål i sej så om det regnar så suger skumgummit åt sej extremt mycket vatten och skulle det bli minusgrader så får man sitta på en svinkall/svinhård isklump. En gång när jag skulle stå på framdäcket utanför krikelin så råkade jag paja reflexen som satt i fram.

Denna veckan har dock cykeln råkat ut för mera skit än någonsin. Först så pajade mitt stödben så jag kan inte ställa cykeln vart jag vill längre. Andra grejen som har hänt denna veckan upptäckte jag igår och det var att min nyinköpta stänkskärm var borta på fram hjulet. Tredje och allvarligaste som har hänt cykeln denna veckan var idag när jag cyklade till jobbet(med isklump som säte). Jag cyklade under en viadukt och sen skulle jag upp för att åka igenom heden men då pajar kedjan och jag tappar balansen. När jag kollar efter så har kedjan delat sej och det finns inte en chans att laga så det var bara att försöka rulla i nedförsbackarna till jobbet. Nu är min cykel utan kedja, lampor, reflexer, helt säte, framstänkskärm och har ett vint bakhjul.

image334

Kommentarer

  • Lia Florenz säger:

    min cykel blev stulen :( dags för en ny snart

    2008-02-28 | 17:18:52
    Bloggadress: http://mydearbylia.blogg.se
  • Åsa säger:

    Hahaha, tror det är dags för dig att skaffa en ny nu =P

    2008-02-28 | 17:49:10

Kommentera inlägget här: