Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

JAG bokmal??!

Kategori: Film Recensioner

Jag har börjat lyssna på ljudböcker nu när jag är jobbet vilket är mycket avslappnade och roligt. Jag har aldrig tyckt om att läsa böcker eftersom jag tröttnar på att läsa sida upp och sida ner och när man ska läsa nästa gång så har man glömt av vart man vad och vad som hade hänt typ. Man glömmer ju inte av om man läser hela tiden men det gör ja inte eftersom det finns så mycket roligt att läsa på kvällarna. Det började med att jag lyssnade på Ljudboken Invasionen som jag trodde skulle vara boken till filmen the Invasion men så var inte fallet men jag började inte gråta för det.

Invasionen handlar om en kvinna som heter Molly hon vaknar en regnig natt och tycker att allt runt omkring henne beter sej konstigt. Efter ett tag väcker hon sin man och han får också den känslan. De slår på tv:n och inser att det händer något med världen för det är kaos överallt. utomjordingar? Molly och hennes man Neil åker in mot stan för att vara med andra människor i staden så att de inte är ensamma. Denna boken var spännande och ganska så skrämmande ibland och jag kan rekomendera den väl ända felet med den var att jag inte tyckte om slutet.


Betyg 3.5 av 5

Jag har lyssnat klart på en annan bok denna veckan och det var Tomas Bodströms Rymmaren. Den handlar om Miro som sitter i fängelse och hans kusin dör vilket han senare får veta att han också ska göra så han beslutar sej för att rymma. Den handlar också om en kvinnan som heter Susanne som är Polis och försöker utreda mordet med sin chef Christian men hon förstår senare att han inte skyr några medel från att fälla brottslingar trots att de kan vara oskyldiga.

Betyg 4 av 5
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Hej, vet inte om Snabba Cash finns som ljudbok men jag tror att du skulle gilla dem. Stieg Larssons Millenium-serie tror jag skulle passa dig också, skitbra som böcker.

    2008-06-13 | 19:59:23
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga
  • Niklas säger:

    jag kollade om den fanns och det gjorde den. Ska ge den en chans om du säger den är bra

    2008-06-13 | 23:21:18
  • Linda säger:

    Najs, spännande böcker.

    2008-06-14 | 10:07:10
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: