Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Biokväll

Kategori: Film Recensioner

image354
Igår skulle vi ju se på 10.000 som jag skrev men varken jag eller Åsa var direkt sugna på att se den så vi löste in våra biljetter som Åsa hade köpt för den filmen och tog 2 biljetter till filmen Horton. Jag vet inte om vi gjorde rätt val men det märker vi när vi ser Bc 10.000 någon gång. Horton var en väldigt barnslig film men det hade ett budskap som jag inte vet om alla barnen förstod. Filmen kommer från skaparna av Ice Age och detta kändes mera som ett hobbyprojekt eftersom denna filmen inte alls var lika snyggt animerad som Ice Ages filmerna. Det fanns dock flera ställen i filmen som var riktigt roliga och underhållande men inget man inte har sett förut.

Filmen handlade om Elefanten Horton som hörde ett rop på hjälp från ett litet dammkorn. I dammkornet så finns det en liten stad med massa så personer som inte har en aning om hur små de är. När borgmästaren i dammkornet får kontakt med Horton så kommer det överens att Horton måste lägga dammkornet på en säker plats så att inte kornet förstörs och alla dör. Filmen var helt okej men jag hade inte betalat för att sen den på bio iaf. Så det var tur att vi hade gratis biobiljetter.

Betyg

2.5 av 5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: