Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Thailandresan del 2

Kategori:

Måndag 16/3
Efter frukosten så kom det en chaufför som hämtade upp oss på hotellet. I bilen fanns redan en familj från Tyskland om jag inte minns fel. Vi satte oss i bilen och var nu påväg till ett ställe där vi skulle rida elefant. När vi kom fram efter ungefär 15min så fick vi se elefanterna och shit vad stora de var. Jag såg elefanter senast förra sommaren på Borås Djurpark men detta var lite annorlunda. Efter en stund så satt vi på elefantens rygg och lunkade iväg. Våran Elefantguide var en jätteschysst och tog massa kort på oss och sen bjöd han på frukt som tydligen skulle vara god men det var den inte så vi kastade bort den så fort han kollade bort. Efter en timmes elefant ridning så var man lite öm i ryggen och vi hoppade på bilen och körde hem till hotellet. Resten av dagen badade vi vid poolen och senare på kvällen gick vi på stan o kolla runt lite.

Tisdag 17/3
 Idag gick vi ner till stranden för att åka iväg till freedom beach med en longtale boat. När vi kom till Freedom Beach efter 20mins båttur så fick man se en enormt fin strand. Sanden var vit och vattnet var kristallklart. Vi gick upp till palmerna och tog var sin solstol. Efter att vi fixat iordning oss så gick vi ner för att bada lite. Det var massa gulrandiga fiskar i vattnet vilket gjorde det mycket mysigare än Patong Beach.
Efter nästan 3 timmar på Freedom Beach så åkte vi tillbaka för att äta mat och sen badade vi åter igen i poolen. När kvällen kom så försökte vi kolla in solnedgången men det var lite molningt. Senare på kvällen åt vi mat på Beachbar och kollade stan.

Onsdag 18/3
Efter frukost så la vi oss vid poolen. Men efter en stund så började det regna så vi bestämde oss för att åka in till Phuket town. Vi tog en buss som kostade 25bath vilket blir ca 6 kr. I Phuket Town träffade vi en trevlig taxi chaufför som visade runt oss lite. Vi åkte till en marknad där Åsa hittade ett par shorts. Efter det så gick vi för att äta på ett mycket billigt ställe. Maten kostade runt 12 kr och den var riktigt god. Efter maten träffade vi taxichauffören igen som efter ett missförstånd skjussade oss tillbaka till Patong. Vi som ville kolla in köpcentret i Phuket Town. När vi kom till det största shoppingcentret Jungceylon så blev vi lite paffa eftersom vi hade gått förbi här massvis med gånger men båda trodde det var ett hotell. Inne i Jungceylon så var det riktigt kallt så man gick typ hela tiden med gåshud. Efter att vi hade blivit besvikna på köpcentret så gick vi hem för att sova.