Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

En dag på Sommarland

Kategori:

Igår åkte jag hem till Pontus och vi åkte rätt så snart iväg till Sommarland där vi gick in gratis eftersom han jobbar där. Efter att vi åkt lite attraktioner så var det dags att åka iväg till skara eftersom vi behövde fixa ett nytt däck till Johannas bil men vi fick inget däck eftersom de inte hade det inne just då. Efter vi pratat med däckservice så åkte vi till Köpstan och gav Johannas bilnycklar till henne och sen gick vi in till sommarland igen. Vi åkte årets nyhet Tranan vilket inte var någon höjdare. Den var skoj men alldeles för kort. Efter vi gått runt lite i parken så provade Pontus på att åka vattenskidor men det gick inget bra så vi gick till vattenlandet istället. Det var svinkallt men efter en stunds springande mellan alla attraktioner så fick vi upp temperaturen. Efter sommarland så gick vi in på köpstan för att hälsa på Johanna när hon jobba och då fick vi fisk och Potatis eftersom det ändå skulle slängas. Efter det så åkte vi hem till Pontus och där fick vi mat igen. Efter maten åkte vi hem till mig och där kollade vi på Bortspolad och sen åkte de hem.

Det var en skoj dag men det gick ju inte riktigt som planerat. Egentligen så skulle Pontus komma till mig och vi skulle köra klart Resident Evil 5 men så kan det vara ibland. Fick iaf gratis inträde på Sommarland.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Hej, ligger Tranan vid motorland? Eller var ligger attraktionen. Jag är lite nyfiken på förändringarna på min gamla arbetsplats.

    2009-08-13 | 18:41:56
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: