Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live

Kategori: Tvspel


Denna veckan kom det ett spel som har varit mycket hypat sen E3 i år men jag har inte vart så sugen förrän jag såg en recension av det på GamePlay tidigare i morse. Shadow Complex heter spelet och jag har vart sugen på att testa det men det var inte förrän Viktor och Christer granskade det som jag blev riktigt intresserad.

Jag testade spelet förut och det är riktigt häftigt och kommer garanterat bli häftigare längre fram i spelet. Spelet handlar om en hemlig militär orginisation som tillfångatar huvudpersonens flickvän. Det blir upp till honom att ta tillbaka henne i ett sidoscrollat äventyr som Metroid med en twist. Man kan säga att spelet liknar Super Metroid men istället för att fienderna bara kommer framifrån och bakifrån så kan de komma i bortanför bilden i 3D bakgrunden. Det är lite svårt att beskriva men det är en häftig känsla. Grafiken är bland det snyggaste jag sett i ett Live spel och är ett av de största som släppts. Det kostar runt 130 kr och jag vet att det kommer bli ett köp idag eller lite senare i veckan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: