Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Film tips

Kategori: Film Recensioner

Jag och Pontus hyrde 2 filmer i Torsdag så nu hade jag tänkt att skriva vad jag tyckte om dem.

Första filmen vi kollade var Snuten i Varuhuset och är en komedi med Kevin James som blev kände genom serien kung av Queens. Kevin James spelar Paul som är en väktare som mest av allt vill bli polis men tyvärr så har han problem med sin dåliga blodsocker.

Handling : Paul är en arbetande singelpappa från förorten som försöker få ekonomin att gå ihop genom att extraknäcka som vakt i en galleria i New Jersey. Det är ett jobb som han tar riktigt seriöst och när tomtens nissar genomför en kupp och stänger ner hela gallerian samt tar gisslan där en av dem råkar vara Pauls dotter, då är det upp till bevis för New Jerseys bästa galleri-snut att rädda dagen!

Filmen är lite småskoj på sina ställen men ibland är det lite pinsam och väldigt töntig.


En gammal ondska ligger gömd under snön i den norska fjällvärlden sedan Andra Världskriget. För sex ungdomar som sett fram emot en härlig skidsemester förvandlas tillvaron till en levande mardröm när de hotfulla skuggorna utanför deras ensliga stuga plötsligt tar form. De är nazister. Och zombies. Och de är förbannade!

Denna norska zombiefilm började halvbra men ju längre filmen gick så blev den bara sämre och sämre. Jag hatar zombie filmer där zombierna är smarta och sloss som riktiga människor.



Nu när jag har "tipsat" om dessa halvkassa filmer så ska jag fortsätta kolla på en mycket lovande filmen Alpha Dog som går på tv4 nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: