Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Triss i Demos

Kategori: Tvspel

Jag har varit väldigt dålig med bloggandet i veckan och det kan väl vara för att jag har haft en del annat för mig. Jag tänkte nu bjuda på mina intrycka av mina provspelningar av Planet 51, Guitar Hero Van Halen och Crash Time 3.

Planet 51 är ett filmlicensspel på den kommande animerade filmen Planet 51. Filmlicensspel brukar vara riktigt usla och så är även fallet denna gången. På demot fick man i uppdrag att först åka ett race med svävare vilket var så grymt tråkigt och segt. Andra uppdraget var att man skulle åka runt och leta efter speciella stenar innan tiden tog slut. Detta var extremt tråkigt och fick mig att stänga av spelet. Jag råder ingen att köpa detta till sina barn.


Andra spelet jag testade var Crash Time 3 som är ett tyskt spel som har sett ut och handlat om samma sak i alla 3 spelen som kommit. Det första som slår en när man startar demot är att menyn och musiken är riktigt kass och senare när man får se introvideon till spelet så ser man att grafiken är långt ifrån bra. När man väl börjar spela så ska man åka till polisstationen och väl där så får man höra de fulaste röstskådespelar insattserna jag hört i år. Det är så katastrofalt dåligt att man bara kan le.

Efter första uppdraget så ska man ta fast en biltjuv och under uppdraget hittade jag massa fel i spelet. Det första jag tänkte på var grafiken vilket är riktigt dålig på sina ställen. Det andra var när jag tacklade in biltjuvens bil i en vägg så att han fastnade och sen helt plötsligt så var han 30m bort. Den tredje saken som störde mig var också att när jag gjorde så att biltjuven gav upp så började poliserna i min bil snacka som om biltjuven har klivit i min bil men ändå så satt han kvar i hans bil stel som en skyltdocka.


Sista demon jag har testat är Guitar Hero : Van Halen. Van Halen är ett band som jag inte några minnen av. Visst har man lyssnat på låten jump men det är i stort sett allt. Jag förstår inte varför Neversoft som gör Guitar Hero spelen inte tog ett kändare band för att göra spel av som t.ex Offspring, Nirvana, Foo Fighters, My Chemical Romance osv. I demot så kan man antingen spela med en kompis eller spela själv. Jag testade att spela själv och då fick jag sjunga vilket inte är min starkaste sida direkt. Det lät förjävligt men jag klarade mig tack vara att man inte behöver sjunga texten utan det gällar att ha rätt ton. Guitar Hero : Van Halen är det bästa spelet av dessa tre men det säger inte så mycket.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: