Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Benjamin Button´s otroliga liv

Kategori: Film Recensioner


Kom nyss hem från biosalongen Saga i Skövde. Jag var där med Johan och vi kollade på Benjamin Button´s otroliga liv. När Johan ringde till mig runt 7 tiden så var jag inte så jättesugen på att se filmen och mina förväntningar var inte så höga. Johan sade att filmen var lång och när jag kollat upp hur lång den var. Så tänkte jag att filmer som är långa och givetvis bra blir bäst på bio. Hade man hyrt denna och sett den i soffan så tror inte jag att man hade orkat se hela 2 timmar och 46minuter utan någon paus vilket hade förstört filmen lite. När man kollar på film hemma så blir man för bekväm av sig och man tänker kanske att nu måste jag lägga mig, äta, diska eller göra någonting annat. När man gör något sånt så försvinner lite av magin med film tycker jag. Man ska inte har någonting som stör en och man ska bara sitta o njuta.

Film är bäst på bio


Filmen handlar om Benjamin som föds och ser ut som om han vore 80 år gammal vilket gör att hans pappa inte vill veta av honom. Pappan lämnar honom utanför ett hus och i det huset finns det en kvinna som tycker Benjamin förtjänar att leva. Det konstiga med Benjamin är att han inte blir äldre och äldre med åren utan han blir bara yngre och yngre.

Det var en väldigt fin film om att ta vara på den tiden man har och att man kan göra allt man vill bara man vågar och orkar.
Jag rekomenderar denna filmen starkt och rekomenderar att man ser den på bio om man pallar att sitta still i nästan 3 timmar.

Betyg 4.5 av 5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: