Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Recensionsdags

Kategori: Film Recensioner

                                                                                                                                                                             Igår hyrde jag som sagt 3 filmer och jag kollade på Burn after Reading. Filmens handling var att en gammal CIA medlems memoarer kommer i gyminstruktörens händer. Gyminstruktörer som spelas av brad pitt är inte världens smartaste och tror att det är hemliga dokument som han senare kräver lösensumma på. Samtidigt så är CIA medlemmens fru otrogen med en man som har 3 kärleksaffärer samtigt och allt rörs ihop till en riktig soppa. Filmen var rolig på sina ställen men tyvärr inget man vill se mer än en gång.

Betyg 5 av 10


Efter filmen så började jag spela Saints Row 2 och jag gjorde ett försök på sista uppdraget och för en gång skull så klarade jag det. Saints row 2 tar vid där första spelet slutade men man behöver inte ha spelat första spelet för att fatta poängen. Man vaknar upp i fängelset och när man har rymt där ifrån så ska man återuppta sitt gamla gäng och bli kung på gatan igen. Handligen är inget mästerverk men karaktärerna och skämten gör det skoj ändå. Grafiken håller inte alls hög klass om man jämnför med spel som GTA4. Kontrollen i spelet är riktigt bra trots att jag hade velat byta plats på vissa knappar. Ljudet är helt okej. En del musik i spelet är riktigt bra men vissa ljudeffekter är lite tråkiga.

Betyg

Grafik 7 av 10
Ljud 7 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 9 av 10

Totalt 8 av 10


När jag gick till sängs efter saints row 2 så läste jag klart boken När jag hör din röst. Jag tyckte inte den var lika bra som första boken men den är fortfarande riktigt bra och man har väldigt svårt för att lägga den ifrån sej. Boken handlar om Bella som tvingas lämna Edward för han tycker han utsätter henne för fara. Bella blir förkrossad och lever som en zombie i flera månader. När hon kommer tillbaka så träffar hon på Jakob och de blir bästa vänner men det är något speciellt med killarna som bor i la Push.

Betyg 9 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: